Πέμπτη, 21 Ιανουαρίου 2010

Η αλήθεια για τα διόδια κι οι τσάμπα μάγκες!...

ΔΕΝ χωράει καμιά αμφιβολία ότι οι διαμαρτυρίες των πολιτών για το κόστος των διοδίων μετά την παραχώρηση της χρήσης της εθνικής οδού σε ιδιώτες, είναι λογικές. Ακόμη κι αν ληφθεί υπ’ όψιν ότι, σε γενικές γραμμές πληρώνουμε όσα κι οι κάτοικοι των αναπτυγμένων χωρών της Ευρώπης (η Ιταλία, η Ελβετία, η Αυστρία, η Γαλλία και άλλες χώρες είχαν ανέκαθεν πανάκριβα διόδια) είναι λογικό να θεωρούμε υπέρογκο το ποσό που πληρώνουμε για τη χρήση της ΠΑΘΕ, αφού πριν από ένα – δύο χρόνια πληρώναμε μόλις το ένα τέταρτο αυτού του ποσού. Μα θα πει κάποιος: τότε περνούσαμε το βασανιστήριο του Μαλιακού και περιμέναμε πως και πως τον καινούριο δρόμο…Έτσι είναι…Πλην όμως, στην Ελλάδα (κι όχι μόνο), η «πρόσληψη ικανοποίησης» από την βελτίωση μιας υπηρεσίας, είναι μικρότερη από την «απώλεια ικανοποίησης» που παράγει η αύξηση της δαπάνης που συνεπάγεται αυτή η βελτίωση… Ως εδώ καλά λοιπόν και ουδείς δικαιούται να ψέξει τον πολίτη…
ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ όμως το ίδιο με τους πολιτικούς και τους πολιτευόμενους, οι οποίοι βρήκαν ένα ακόμη θέμα για να ασκηθούν στον λαϊκισμό. Με αφορμή την καταβολή διοδίων για τη χρήση της ΠΑΘΕ από της φονικής κατολισθήσεως των Τεμπών και μετά, ξεσηκώθηκαν και εξαπολύουν μύδρους κατά της εταιρίας που διαχειρίζεται τα διόδια και κατά της κυβέρνησης που δεν τη «μαζεύει»… Η αλήθεια είναι πως η κριτική τους ακούγεται λογική. Έχουν δίκιο όμως; Λυπάμαι, αλλά η απάντηση είναι αρνητική: δεν έχουν καθόλου δίκιο! Κι δεν έχουν δίκιο, γιατί όλοι αυτοί οι κύριοι φωνάζουν κατόπιν εορτής και μάλιστα εξαιρώντας τον εαυτό τους από την κριτική! Ο οποίος (εαυτός τους) ευθύνεται τουλάχιστον όσο κι εκείνοι που έχουν μπει στο στόχαστρό τους!
ΓΙΑ ΝΑ καταλήξω στο παραπάνω συμπέρασμα χρειάστηκε να συζητήσω το θέμα με δύο υπουργούς που εμπλέκονται ευθέως με το θέμα: έναν πρώην (της κυβέρνησης Καραμανλή) κι έναν νυν (της κυβέρνησης Παπανδρέου)… Πληροφορήθηκα λοιπόν τα εξής:
Το πόση διάρκεια θα έχει η σύμβαση παραχώρησης. Το πόσο κοστολογείται το κάθε χιλιόμετρο για τη διαμόρφωση του κόστους των διοδίων…Το σε κάθε πόσα χιλιόμετρα θα υπάρχουν σταθμοί διοδίων…Το πώς θα αναπτύσσονται αυτοί οι σταθμοί με την πρόοδο του έργου…Το πώς θα αυξάνεται η τιμή των διοδίων…Το πόσο θα αυξάνεται η τιμή των διοδίων και άλλες τέτοιες λεπτομέρειες που «ξεσηκώνουν» τώρα τους πολιτευόμενους μας προβλέπονται επακριβώς από τη δημοπράτηση ακόμα του έργου! Βάσει των τευχών δημοπράτησης διαμορφώθηκε η σύμβαση η οποία κυρώθηκε από τη Βουλή με την ψήφο της Νέας Δημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ! Δεν την ψήφισαν τα κόμματα της Αριστεράς, διαφωνώντας με την πολιτική «ιδιωτικοποίησης των δρόμων» όπως τη χαρακτηρίζουν και συνεπώς μόνο οι εκπρόσωποι τους δικαιούνται να σεκοντάρουν τους διαμαρτυρόμενους πολίτες!
ΤΩΡΑ θα μου πείτε: διαβάζει ο βουλευτής τάδε τα τεύχη δημοπράτησης πριν πει το γνωστό «ναι σε όλα» στη Βουλή; Όχι δεν τα διαβάζει, αλλά αυτό δεν του δίνει το δικαίωμα να διαμαρτύρεται κι από πάνω! Ούτε να λαϊκίζει επιτιθέμενος στον εύκολο στόχο (την εταιρία) στην οποία ο ίδιος δια της αφέλειας του, της ανεπάρκειας του, της αμέλειας του ή της πίστης του στην κομματική πειθαρχία έδωσε το δικαίωμα να κάνει ό,τι γουστάρει! Το ίδιο και οι δήμαρχοι, νομάρχες κλπ παράγοντες που τώρα διαρρηγνύουν τα ιμάτια τους: αφού έσπευσαν να φωτογραφηθούν καμαρώνοντας σα «γύφτικα σκεπάρνια» δίπλα από τους υπουργούς με τα πορτοκαλί κράνη στα εγκαίνια του έργου, τώρα ανακάλυψαν ότι τα διόδια είναι ακριβά! Κι αφού το ανακάλυψαν, αθώωσαν το κόμμα τους που διαμόρφωσε τη συμφωνία και βρήκαν εύκολο στόχο στους «νταβατζήδες» και τους «διαπλεκόμενους» των οποίων το τέλος ο πρωθυπουργός τους κήρυττε ενώπιος – ενωπίω με τα μπιφτέκια του Μπαϊρακτάρη!... Έλεος…
ΟΣΟ για τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ που ζητούν από την κυβέρνηση να «μαζέψει» την εταιρία, ας μην κουράζονται: μια σύμβαση που υπογράφηκε από ελληνική κυβέρνηση και κυρώθηκε από τη Βουλή με την ψήφο τριών κομμάτων και έχει ήδη παραχωρηθεί στις διεθνείς τράπεζες που χρηματοδοτούν το έργο δεν αλλάζει με δηλώσεις…Διότι, ναι μεν η παρούσα κυβέρνηση έχει δεσμευτεί προεκλογικά ότι θα παρέμβει για να μειώσει το ύψος των διοδίων, αφαιρώντας το ποσοστό που αποδίδεται στο δημόσιο, ωστόσο η μείωση του ύψους των διοδίων στην παρούσα φάση είναι δύσκολη, καθώς το ποσοστό υπέρ του δημοσίου αρχίζει, βάσει των συμβάσεων, να εισπράττεται μετά την ολοκλήρωση των βασικών έργων, κάτι που αναμένεται να συμβεί μέσα στην επόμενη τριετία. Το ποσοστό αυτό ξεκινά από 30%-35% των εσόδων από τα διόδια έως 90% στη λήξη της παραχώρησης, έπειτα από 30 έτη!

3 σχόλια:

  1. Περιμένετε να δείτε τι έχει να γίνει όταν η εταιρεία θα αρχίσει να κατασκευάζει σταθμούς διοδίων στους παράπλευρους δρόμους, όπως ήδη έχει γίνει σε έναν παράπλευρο κοντά στην Αθήνα, για να πιάνει αυτούς που θέλουν να παρακάμψουν τα διόδια της Εθνικής οδού. Αν διαβάσατε την επιστολή του στις εφημερίδες ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και ΒΗΜΑ, ο κ.Σουφλιάς γράφει ότι άλλο εναλλακτική διαδρομή και άλλο παράπλευρος δρόμος,τον οποίο υποχρεούται να κατασκευάσει η εταιρεία (και φυσικά θα έχει και διόδια). Θα ευχαριστηθούμε απειλές και ξεσηκωμούς κατά των "νταβατζήδων" και των "διαπλεκομένων".
    Όσον αφορά δε το σχόλιό σας για βουλευτές που δεν διαβάζουν τα τεύχη δημοπράτησης, λόγω φόρτου εργασίας προφανώς -αλλά ψηφίζουν και νομοθετούν- ας επιφορτίσουν κάποιον από τους υπαλλήλους τους να διαβάζει τις συμβάσεις και να τους επισημαίνει τα περίεργα σημεία, ώστε να μην γελοιοποιούνται εκ των συτέρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και τι πρέπει να κάνουμε ανδρέα ,στην υπόλοιπη ελλάδα κατι γινεται ,εμεις θα το υποστούμε και αυτο?
    Η σύμβαση μπορει να αλλάξει ,να αφυπνιστούμε χρειάζεται ,και να φερθπύμε σαν πολίτες και οχι σαν υπήκοοι

    δες και αυτο
    http://diodiastop.blogspot.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γιατί ανησυχούν οι Γερμανοί ενώ άλλοι χρωστάνε περισσότερα σαν % του ΑΕΠ;

    http://online.wsj.com/article/SB10001424052748703798904575069712153415820.html

    διαβάστε να ξεστραβωθείτε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΔΙΑΒΑΖΩ ΟΛΑ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.